Salgsbetingelser

Partnere
Vår nettbutikk er drevet av SmartWeb.  Onpay leverer sikker betalingsløsning og vår innløser er Nets. Bring og PostNord hjelper oss med å levere varer til hele Norden.

Betaling
Vi tar imot de fleste betalingsformer. Du velger betalingsmåte i kassen. Klarna gir deg alternativer som delbetaling eller forsinket betaling. Du vil også ha mulighet til å Vippse eller overføre beløpet direkte til vår konto.

Vi pakker og sender ordren så snart varene er betalt. Alle priser er inkludert merverdiavgift. Mottatt ordre er bindene. Falske ordrer vil bli politianmeldt. Svindel og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt. 

Vi tar forbehold om:
Eventuelle feil på siden
Produkter kan være utsolgt
Priser er ikke nødvendigvis de samme som i butikken i Hollendergaten 2-4

Frakt
Fraktomkostninger er kr 99,- uansett hvor mange varer du bestiller. Varene kan også hentes i vår butikk i Hollendergaten 3 i Bergen. Vi sender dine varer i løpet av 2-3 virkedager og varene blir vanligvis sendt med Bring. Alle produktene blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt. Vi leverer kun til Norden. Svalbard har momsfritak, men blir belastet med 180,- ekstra i frakt. Vi beregner prisen etter mottatt betaling og ber kunder betale med kort slik at vi lettere kan refundere beløp. Vi vil aldri kreve mer enn beløpet du får på din kvitering i nettbutikken. Store møbler kan ha egne fraktpriser. Ekstrakostnadene skal være opplyst på informasjonsiden til varen og kommer i tillegg til vanlig sats 99,-
Varene er forsikret. Er varen skadet blir den erstattet.

Angrerettskjema
Angrerettskjema må fylles ut og returneres sammen med varen. Når vi har mottatt, sjekket og godkjent den returnerte varen, vil kjøpesummen bli refundert.

Dersom det er feil eller mangler ved en vare, eller produktet ikke svarer til dine forventninger, må du gi oss beskjed innen 8 dager, så finner vi en løsning. Hvis pakken er transportskadet, ta øyeblikkelig kontakt posten og følg deres prosedyre. Varer som returneres skal IKKE sendes i postoppkrav, og du må ALLTID ta kontakt med oss først - for videre instruks.

 

Reklamasjon - Kjøpsloven av 13. mai Nr 27-1988.
Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven jf. kjl § 30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides reklamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamsjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjon skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Angrerett - Angrerettloven av 21. desember Nr 105-2000.
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfyllt sin opplysningsplikt ihht angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

 

Vi anbefaler nettsiden forbrukerportalen for mer info.

 

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

  • Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du här.
  • Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.

Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.